Úvod - Často kladené otázky

Často kladené otázky

Mám zablokovaný účet. Co mám udělat pro zrušení blokace?

Banka blokuje váš účet pouze do výše vymáhané pohledávky. Bance můžete dát pokyn, aby pohledávku exekutorovi ihned uhradila – je to nejrychlejší cesta k odblokování účtu. Jakmile exekutor zaeviduje plnou úhradu pohledávky, zruší blokace v řádu dní.

Mám zablokovaný účet. Netuším proč. Co mám dělat?

Pokud nevíte o existenci dluhu nebo exekuci, kontaktujte nás a kolegové Vám sdělí detaily. Chci vědět víc

Chci exekuci uhradit, ale nemohu ji zaplatit najednou. Co mám dělat?

Kontaktujte nás a společně najdeme cestu k řešení. Chci vědět víc

Mám zablokovanou výplatu, a dokonce i účet, na který mi odchází zbytek výplaty. Co mám dělat?

Postup, kdy exekutor blokuje jak výplatu, tak účet, je zákonný. Abyste mohl/a zbytek výplaty volně použít, doporučujeme Vám si u své banky zřídit takzvaný „chráněný účet“.

Mám zablokovaný účet a nemám prostředky na živobytí. Co mám dělat?

V takovém případě můžete navštívit Vaši banku, kde lze požádat o vyplacení jednorázové částky odpovídající trojnásobku životního minima.

Dluh jsem už celý uhradil/a. Co bude dál?

Pokud jste již celkovou dlužnou částku včetně nákladů exekuce uhradil/a, musí exekutor učinit nezbytné kroky směřující k ukončení exekuce a zrušení blokací. To může trvat několik dnů až týdnů.

Exekuci jsem zaplatil/a. Vystavíte mi potvrzení o bezdlužnosti?

Exekutor potvrzení o bezdlužnosti nevydává. Pokud však máte exekuci uhrazenou, požádejte exekutora o zaslání „Oznámení o skončení exekuce“.